klik om ARCHICUP een e-mail te sturen
Artikel 0: De spelregels in het kort
de deelnemer gaat bij inschrijving akkoord met de volgende punten;

1. De inschrijfkosten voor de ARCHICUP competitie bedragen 50 euro per seizoen per team. De competitie loopt van begin september tot en met eind mei.

2. De inschrijving is onbeperkt geldig. Wil je als team niet meer deelneme aan de ARCHICUP competitie stuur dan voor 1 september een mailtje naar de ARCHICUP (info@archicup.nl). Na deze datum worden de 50 euro inschrijfkosten automatisch in rekening gebracht.

3. De speelkosten voor 1 uur zaalvoetbal bedragen 30 euro per wedstrijd per team. De competitie dient vooruit betaald te worden. Dit bedrag is afhankelijk van het aantal te spelen wedstrijden in de poule. Een richtbedrag is 230 euro (6 wedstrijden x 30 euro + 50 euro inschrijfgeld).

4. Als wedstrijden geleid worden door een scheidsrechter dan komen er nog eens 25 euro scheidsrechter kosten per team per wedstrijd bovenop de speelkosten. We maken alleen maar gebruik van officiële KNVB scheidsrechters.

5. Afzegging van een wedstrijd dient minimaal twee maanden voor de speeldatum doorgegeven te worden aan de ARCHICUP competitiemanagers. Indien dit niet gebeurt komt de zaalverhuur van de afgezegde speeldata (60 euro) en de eventuele kosten van het extra zaalverhuur op rekening van het desbetreffend team dat zich niet binnen de gestelde data heeft afgemeld of niet is komen opdagen.

6. Na elke gespeelde wedstrijd dient het resultaat en de wedstrijd statistieken doorgemaild te worden naar competitiemanagers@archicup.nl.

7. Het team moet bestaan uit één of meerdere architecten-, stedenbouwkundige- en/of landschapsarchitectenbureaus uit Groot Amsterdam.

8. De overige regels die hieronder te vinden zijn;
Artikel 1: Algemeen
lid 1
De competitie is bedoeld voor architecten- , stedenbouwkundige- , en landschapsarchitectenbureaus uit Groot Amsterdam (binnen de ruit Leiden, Haarlem, Zaanstad, Hilversum).

lid 2
Bij deelname aan de ARCHICUP gaat de deelnemer automatische akkoord met de regels en de kosten die aan de competitie zijn verbonden.

lid 3
De kampioen van de ARCHICUP competitie is verantwoordelijk voor het regelen (opzetten speelschema, huren zalen, contact teams, inhoudelijk vullen website, bijhouden scores etc.) van de competitie.

lid 4
De ARCHICUP organisatie heeft de bevoegdheid om bij wangedrag een team/bureau van deelname aan de ARCHICUP Amsterdam te ontzeggen.
Artikel 2: Inschrijvingen
lid 1
Als een team (zoals in Artikel 1 beschreven) wil deelnemen aan de ARCHICUP competitie dient deze zich aan te melden via het inschrijfformulier op de website.

lid 2
De inschrijving wordt per 1 september van elk jaar automatisch verlengd.

lid 3
Afmelden kan middels het versturen van een e-mailtje naar info@archicup.nl. Dit dient te geschieden voor 1 september.

lid 4
Deze inschrijving is niet geldig voor de ARCHICUP zomereditie. Aanmeldingen voor dit eendaags toernooi worden ieder jaar door een ander team georganiseerd.
Artikel 3: Spelregels met scheidsrechter
lid 1
Voor de ARCHICUP play-offs en bekerwedstrijden gelden de officiële zaalvoetbalspelregels van de KNVB. Deze regels zijn onder andere op de ARCHICUP website te vinden. Onderstaande spelregels zijn een aanvulling op de KNVB regels;

lid 2
Play-offs en bekerwedstrijden worden altijd met een gediplomeerd KNVB scheidsrechter gespeeld.

lid 3
Er wordt gespeeld met teams van 5 personen. De wedstrijden duren 50 minuten. Halverwege wordt er van speelhelft geruild en kort gerust.

lid 4
Je mag alleen een sliding maken, als je tegenstander op een behoorlijke afstand staat. Elke andere sliding wordt bestraft met 2 minuten (gele kaart), een 2e gele kaart betekent veldverwijdering. Als je tijdens een sliding -met een tegenstander in de buurt- de bal probeert te bemachtigen en je raakt je tegenstander, dan betekent dat 2 minuten. Probeer je een bal te trappen als je op de grond ligt en met een tegenstander in de buurt, betekent dat een vrije trap. Zet je een sliding in om je tegenstander te raken dan betekent dat rood, dus veldverwijdering en kan je voor de volgende wedstrijd geschorst worden.

lid 5
Elke spelhervatting moet binnen 4 seconden plaatsvinden.

lid 6
Bij een intrap kan niet rechtstreeks gescoord worden.

lid 7
De keeper mag de bal uit de handen trappen als hij de bal ontvangt van een tegenstander.

lid 8
Terugspelen op de keeper is toegestaan. Hij moet wel de bal binnen 4 seconden afspelen naar een teamgenoot en mag tijdens het terugspelen van zijn teamgenoten de bal niet in zijn handen nemen.

lid 9
Als de bal achter is geweest dan moet de keeper ten alle tijden de bal met zijn hand weer in het spel brengen en moet de bal het doelgebied verlaten voordat een andere speler de bal mag raken.

lid 10
Als de bal het plafond raakt dan moet de spelhervatting met een intrap genomen worden, op de dichtst bijzijnde plek van het plafond.

lid 11
Bij elke spelhervatting moet er (door de tegenstander) een afstand van 5 meter in acht genomen worden.

lid 12
Teveel commentaar op de scheidsrechter betekent 2 minuten aan de kant en bij een 2e keer is dat veldverwijdering.

lid 13
Een handsbal om een doelpunt te voorkomen kan rood betekenen dus veldverwijdering.

lid 14
Bij een gelijk spel worden er drie (3) penalty’s genomen zodat er een winnaar bekend wordt. Als hierna nog steeds geen winnaar is wordt er door beide teams telkens één (1) penalty genomen, net zolang tot de gelijke stand is opgeheven.
Deze regel geldt uiteraard alleen bij play-offs.
Artikel 4: Spelregels zonder scheidsrechter
lid 1
Voor de ARCHICUP competitie gelden de officiële zaalvoetbalspelregels van de KNVB. Deze regels zijn onder andere op de ARCHICUP website te vinden. Onderstaande spelregels zijn een aanvulling op deze;

lid 2
Ieder team wordt geacht een voetbal mee te nemen naar de zaal. Ter plekke wordt bekeken met welke bal er gespeeld wordt.

lid 3
Er wordt gespeeld met teams van 5 personen. Het speelveld is aangegeven met zwarte lijnen. De wedstrijden duren 50 minuten. Er kan onbeperkt gewisseld worden; veldspelers kunnen bovendien keeper worden en omgekeerd. Halverwege wordt er van speelhelft geruild en kort gerust.

lid 4
De spelers van elk team zijn verplicht identieke shirts te dragen. Bel vooraf even met de poulegenoten om te voorkomen dat iedereen in de voorspelbare witte T-shirts (met eventueel firmanaam) komt opdagen. Sportschoenen met zwarte zolen veroorzaken strepen op de vloeren en zijn in elke zaal absoluut verboden.

lid 5
Of er met of zonder scheidsrechters wordt gespeeld wordt voorafgaande aan het seizoen bepaald en is afhankelijk van de opzet van de competitie. Indien er zonder scheidsrechter wordt gespeeld worden spelers/teams geacht hun aangeboren sportiviteit aan te spreken.

lid 6
Indien een team er niet in slaagt op de afgesproken datum en tijd tenminste 5 spelers uit eigen gelederen te mobiliseren, dan is het toegestaan hooguit twee spelers/speelsters, niet zijnde een architect/stedenbouwkundige, op te stellen. Het is uiteraard mogelijk om teams op deze wijze (stilletjes) structureel te versterken. Het moge duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling is.

lid 7
Indien een team desondanks helemaal niet of niet op voldoende sterkte op de afgesproken datum kan spelen. Dient dit minstens 2 maanden voor de wedstrijd gemeld te worden aan de tegenstander en de organisatie. Zodat de wedstrijd geannuleerd kan worden en een andere datum kan worden geprikt. Wordt dit niet gedaan dan komen de totale kosten op rekening van het team dat de wedstrijd geannuleerd heeft of niet is komen opdagen (zie Art.7 Lid 4).
Artikel 5: Communicatie
lid 1
De communicatie tussen de organisatie en de teams verloopt via e-mail en internet. Via de website www.archicup.nl wordt het competitieschema on-line aan de teams gepresenteerd. Deelnemers dienen zich dan ook op de hoogte te houden via dit systeem.

lid 2
De organisatie is niet verantwoordelijk voor het abusievelijk doorgeven van foute informatie per e-mail of website.

lid 3
Rekeningen worden per e-mail (pdf-bestand) naar de aanvoerder/contactpersoon van het team verstuurd. Op verzoek kunnen deze eventueel per post verstuurd worden.

Artikel 6: Competitiemanagers
lid 1
De competitiemanagers bestaat uit één of enkele personen van de huidige ARCHICUP kampioen.

lid 2
De competitiemanagers zijn verantwoordelijk voor het opstellen van het speelschema van de competitie en andere wedstrijden die in de competitie worden gespeelt. Hierdoor kan per jaar de opzet van het speelschema wisselen.

lid 3
De competitiemanagers dienen zich via de competitiemanagers manual verder in te lezen over de organisatie van de competitie.
Artikel 7: Kosten
lid 1
De inschrijfkosten voor de ARCHICUP competitie bedragen 50 euro per team per seizoen. Dit bedrag moet direct voldaan worden na inschrijving. Dit bedrag kan nooit door een team terug gevorderd worden, ook al trekt het ingeschreven team zich later terug.

lid 2
Deelname aan de competitie kost 30 euro per wedstrijd per team. Play-off wedstrijden en/of het bekertoernooi worden apart berekend omdat deze wedstrijden met scheidrechters worden gespeeld en de kosten per team variabel zijn.

lid 3
Kosten van een scheidsrechter zijn 50 euro per wedstrijd (50 minuten). Dit is dus 25 euro per team per wedstrijd.

lid 4
Als een team niet twee maanden voor de speeldatum een wedstrijd annuleert wordt de zaalverhuur en eventuele scheidsrechter kosten en overige kosten in zijn totaal in rekening gebracht bij het team wat de wedstrijd geannuleerd heeft. Bij dit bedrag komt ook nog 15 euro administratie en annuleringskosten bij.

lid 5
Een team kan deelname aan een volgend seizoen geweigerd worden als er nog facturen openstaan van eerder wedstrijden of toernooien georganiseerd door de ARCHICUP.

Artikel 8: de ARCHICUP organisatie
lid 1
De ARCHICUP organisatie is onder andere verantwoordelijk voor het technische onderhoud van de website, het aantrekken van sponsoren, de regels aanscherpen, het vullen van de website met artikelen en overige informatie etc.

lid 2
Bij onenigheid tussen teams en de comptitiemanagers is de uitspraak van de ARCHICUP organisatie bindend.

lid 3
De ARCHICUP organisatie is niet verantwoordelijk voor de organisatie van de ARCHICUP competitie en de ARCHICUP zomereditie.
  Last update: 28 juni 2007  19:13  Copyright © 1999-2007 ARCHICUP, All Rights Reserved (parsetime: 0.047 sec)
ARCHICUP Content Managing Systeem ARCHICUP online e-mail